الرمادی مرکز استان الانبار دارای اهمیت هم به لحاظ جغرافیایی هم به لحاظ نماد است و در واقع منطقه ارتباطی میان بغداد و با اردن و سوریه محسوب می شود.

صوت/ الرمادی چرا و چگونه سقوط کرد؟/ آیا پس از الرمادی داعش به سمت کربلا خواهد آمد/ چند هزار تروریست‌ چگونه در روز روشن به الرمادی رسیدند/ اماده انتشار
گروه بین‌الملل مشرق - اعزام و استقرار بیش از 3000 جنگجو از نیروهای حشد الشعبی عراق (نیروهای مقاومت مردمی) در استان الانبار برای عملیات آزاد سازی تمامی مناطق شهر الرمادی از لوث وجود عناصر گروه تکفیری – تروریستی داعش، تحولات این منطقه از عراق را در صدر اخبار رسانه ها و کانون توجه دولت های منطقه ای و بین المللی قرار داده است.

اهمیت پاکسازی این منطقه به حدی است که نیازمند توجه بیشتر محافل داخلی عراق خصوصا حوزه نظامی است تا هرچه سریعتر کفه ترازو به نفع نیروهای عراقی سنگینی کند.

اشغال الرمادی طرحی برنامه ریزی شده از سوی گروهک داعش در پاسخ به پاکسازی این گروه از شهر تکریت بود چه اینکه داعشی ها ازاد سازی تکریت توسط نیروهای عراقی را ضربه روحی بسیار بزرگی تلقی می کنند و لذا برای بازگرداندن امید و اعتماد به جمع عناصر خود به سمت اشغال الرمادی حرکت کردند.

الرمادی مرکز استان  الانبار دارای اهمیت هم به لحاظ جغرافیایی هم به لحاظ نماد است و در واقع منطقه ارتباطی میان بغداد و با اردن و سوریه محسوب می شود. این شهر مرکز استان و دومین شهر دارای مناطق پیرامونی پس از فلوجه است.

باتوجه به اهمیت راهبردی منطقه الرمادی، صدای امروز "مشرق" را به این موضع اختصاص دادیم و پای توضیحات "سید رضوان موسوی" کارشناس مسائل غرب آسیا نشسته‌ایم. با صدای "مشرق" همراه باشید.

محورهای سخنان کارشناس امروز
* حمله وسیع و غافلگیر کننده داعش از دو محور شمالی و شرقی
* آغاز عملیات با 9 حمله انتحاری
* تلفات بسیار سنگین انسانی
* مقاومت 48 ساعته ارتش عراق
* نقل و انتقال سلاح و چند هزار نیرو در روز روشن
* همکاری پنهان آمریکا و تروریست‌ها
* اهمیت شهر راهبری:
- مرکز استان الانبار در مرز سوریه
- یک سوم وسعت عراق را در بر میگرد
- الانبار در مجاورت شهر کربلاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • صاعقه ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    اولا غلط میکنن به کربلا حمله کنن.ثانیا اگر حمله کنن سپاه ایران مستقیما با نیروهاش وارد کربلا میشه و سر همشونو میبره.
  • ضدداعش ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    سلام داعش محصول کشورهای عرب و امریکا اسراییل و انگلیس است شک نکنیم دامن خودشان هم را خواهد گرفت. فقط زمان لازم است. اعمال ننگین تکفیری داعش روی همه جنایتکاران بشریت تا این برهه را سفید کرده.. بارخدایا اعمال این قوم بی شرم و حیا را بر خودشان برگردان دستشان را از کشورهای اسلامی منجمله سرزمین های مقدس عتبات عالیات کوتاه کن الهی ظهور مولایمان منجی بشریت را زودتر برسان تا جهان از این همه بیداد و فلاکت رها شود.
  • علیرضا اهواز ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    به نظر من با جسارتی که داعش از خودش نشون داده قطعا به دنبال این کار هست ، اتفاقا برای حمله به این اماکن مذهبی شور و اشتیاق بیشتری داره . چه اینکه جوانان تهی مغز و متعصبی دارن که حاضرن مثل سد جلوی گلوله ها بایستن ولی دستشون به مقدس ترین مکان روافض! برسه و اون رو نابود کنن ! از داعش هیچ چیز بعید نیست،یعنی از آمریکا هیچ چیز بعید نیست! برای آمریکایی ها هم بد نمیشه،ایران رو مشغول یک درگیری میکنن که خواه ناخواه باید واردش بشه و اون رو وظیفه خودش میدونه.شاید فکر میکنن اینطوری میتونن فشار بیشتری به ایران بیارن.نمیدونن شور حسینی به سر این ملت بزنه دیگه کدخدا رو هم نمیشناسن و هرکی بخواد به مذهبشون دست درازی کنه دستشو قطع می کنن در هر صورت قطعا هدف داعش در اولویت اول نه بغداد که بدون شک کربلاست،هم تقویت روحیه برای نیروهای خودشه،هم تضعیف نیرهای مردمی.هم مجبور کردن نیروهای مردمی شیعه به فرو رفتن به لاک دفاعی ...
  • مجید ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    کربلای معلی و نجف اشرف خط قرمز ما ایرانیان هستند،داعش اینو خوب میدونه و احتمالأ بهانه دست مانمیدهد،ولی اگر خدا بزند پس کله این وحشیهای آدم خوار و از این خطوط قرمز ردشوند،حسابشان با کرام الکاتبین است. چون مگرمیشود یک مشت وحشی به حرم مطهر مولا علی(ع) و سرور آزادگان جهان؛سید و سالار شهیدان کربلا آقام حسین(ع)بی احترامی کنند(حمله نظامی جای خوددارد)و شیعیان جهان بخصوص ایرانیان ساکت بنشینند؟هیهات،هیهات،هیهات، هيهات منا الذلة.ننگ بر ما باد اگر اجازه دهیم حسینمان را دوباره شهید کنند.اف بر کسانی که شعار مولا حسین(ع)را که فرمودند هل من ناصر ینصرنی را بشنوند وسکوت کنند.بدون شک ما در برابر این رفتار داعش ساکت نخواهیم نشست،چون ذلت از مابدوراست.سلام ودرود خدابر پیشوایان راستینش چهارده معصوم (ع)
  • ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    از مشرق بخاطر انتشار این بسته های صوتی و گزارشهای تحلیلی دقیق از وقایع سوریه و عراق خیلی خیلی ممنون هستم انصافا خلا حضور رسانه ای مثل صدا و سیما رو به تنهایی دارید پر میکنید. ایکاش 4 سال پیش شما برای این کار اقدام می کردید تا خیلی ها گول تبلیغات رسانه های ضد انقلاب رو نخورند در بستگان من خیلی ها در ابتدای اعتراضات در سوریه با مخالفان همدردی میکردن الان دیگه واقعیت رو مستند بهشون نشون میدم همشون تعجب کردن از اینکه چقدر در اشتباه بودن با قدرت به کارتون ادامه بدید
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    احتمال رسیدن داعشی ها به بغداد و شهرهای مقدس زیاد است علت هم مشخص است با نزدیک شدن به زمان پایان مهلت توافق هسته ای عربستان سعودی به عنوان نوکر و مزدور اسرائیل و با هماهنگی آمریکا وظیفه دارد حداکثر فشار را به ایران وارد کند تا ایران تحریک به نجام اقدام تلافی جویانه شود.
  • سارا ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    عراق یه کشوره با چند میلیون جمعیت شیعه و سنی و کرد و ... و داعش به قول شما یه گروهک. اختلافات و جنگهای داخلی هم در حد سوریه در عراق وجود نداشته. ایران هم که کم و بیش بهشون کمک می کنه . من موندم متعجب که چطور نمی تونن جلوی این گروهک رو بگیرن و شهرهاشونو یکی یکی از دست ندن؟
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    عواملی در دولت وارتش عراق دارند خیانت میکنند
  • سعید نوروزی ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    دولت عراق بایست تمام ورودی های منتهی به کربلا را بسته وتحت تدابیر امنیتی شدید هر جنبنده ای را تفتیش نماید وبه هیچکس نیز رحم نکند ( چه دوست وچه آشنا) چه از زائرین کشور خودشان وچه زائران کشورهای دیگر ودر تمام دور تا دور کربلا را حصاری از نیروهای امنیتی با سلاحهای پیشرفته ی روز مستقر نماید تا اینکه احدی ( چه داعش ، چه تکفیری ، چه باقیمانده از عاشقان صدام یزید کافر وووووووو ) نتوانند ورود پیدا نمایند 0
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    دقیقا
  • مهدي ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    خواهشا" بهش نگيد گروه تروريستي. اين چه گروهيه كه ارتش و پليس و مردم يه مملكت رو غافلگيرانه به عقب ميرونه و دونه دونه شهراشو اشغال ميكنه!!!!
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    یه درخواست داشتم مشرق لطفا پادکست هاتونو در یک بخش جدا گانه دسته بندی کنید تا بشه راحت تر ازشون استفاده کرد
  • kambiz ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    علاوه بر روی زمین درشهرهای مقدس عراق به نظرمن میتونن تونل های زیر شهر کربلا و نجف و سامرا حفر کنند با تجهیزات کامل و نیروهای زبده با راه های ورودی مخفی و سری تا در صورت نفوذ داعشیها بتونن غافلگیرشون کنند و همه رو نابود کنند
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    سر میبره؟!
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    زحمات و تلاش های نیروها ی عراقی توسط خائنان داخلی به باد میره
  • علیرضا ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    الان اینایی که منفی دادن وهابین یا داعشی
  • علی ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    فقط میتونم بگم خداوند ظهور آقا حضرت مهدی ونزدیک کنه تا جهان پر از عدل وداد بشه
  • سرباز وطن ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    اگر این مسئله جدی باشد به غيرتم قسم لباس رزم به تن خواهم کرد و داعشی هارو پاره پاره خواهم کرد
  • ایلیا ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    2 0
    تا وقتی کسی مثل سردار قاسم سلیمانی داریم غم نداریم کسایی که قبول دارن مثبت بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس